We zijn aangekomen - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu We zijn aangekomen - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu

We zijn aangekomen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bob en Heleen

07 Augustus 2007 | Maleisië, Kuching

Hallo beste lezers en lezeressen.

Het begint goed, ik heb een qwerty toetsenbord voor me neus, dat wordt makkelijker typen.

De eerste dag is soepel en vlot verlopen. Met enige vertraging (wat is een half uur op 11 uur en 40 minuten vliegen) uit Amsterdam vertrokken met een Boeing 747. Goede stoelen, veel been ruimte voor de economy class en iedereen een eigen entertainment centre voor zich. Alexander heeft zitten memorien, Heleen heeft een filmpje gekeken, Marjolien zag Shrek 2 weer een keer en ik spiderman 2.

De service van Maleisian airlines is gewoon goed. Omdat we met kinderen waren mochten we als eerste aan boord. Dat was ook zo bij de aansluitende vlucht. Lokale tijd 6:20 waren we in KL, slechts een weinig turbulentie onderweg. Marjolein heeft vrijwel niet geslapen, de rest van de familie wel.

KL is een modern vliegveld, omdat we een domestic connecting flight hadden gingen we door een andere douane. We waren daar meteen aan de beurt, konden -met kinderen- snel boarden in een vrijwel leeg (kwart gevuld??) vliegtuig. Marjolein was intussen zo moe dat ze vrijwel deze hele vluht heeft liggen slapen; 1 uur en 25 minuten. Aangekomen in Kuching op de koffers gewacht en er stond een meneer met een bordje de ruiter op ons te wachten. Die heeft ons naar het Hilton Hotel gebracht. En daar zit ik nu in de business ruimte te typen.

Het duurde even voordat we een kamer hadden en het is helaas geen connecting room. We slapen vannacht apart; elk met een kind. Morgen de reisorganisatie er op aanspreken. Vandaag vanaf een uur of twaalf tot half vier lekker gezwommen in het zwembad en daarna (de kinderen begonnen rood te worden) door Kuching gelopen. Dat duurde niet lang, slaapwandelen heeft er een nieuwe betekenis bij gekregen. Ik en Heleen hadden allebei een hand vast van Alexander, zodat we hem min of meer vooruit trokken. Hadden we los gelaten, had hij bijna ter plekke in slaap gevallen.
Wat dat aangaat LOF voor onze kinderen. Tot nu toe is het allemaal prima verlopen. Geen gezeur, gehuil of gedrein. Bij KFC gegeten (was trouwens niet lekker, ondanks dat het een bekende amerikaanse keten is; er zitten allemaal lokale pittige sausjes bij en de kinderdrank is iced chocomel BAH!) en wat boodschappen gedaan voor morgen. Water meenemen in dit warme land. Het is rond de 30 graden en vochtig. Alexander kon niet meer en is in de armen van Heleen in slaap gevallen.

Veel tijd heb ik niet meer om wat te typen. Het gaat per half uur en de verbinding is retetraag! De rest vertellen we thuis.

Evelien, Jan Jaap, Louise en Cynthia, bedankt voor de SMSjes. Bij deze beantwoordt. De weersvoorspellingen zijn goed. Morgen varen over de chinese zee, een eiland verkennen en daar lekker zwemmen.

Hopelijk hebben we allemaal mooi weer en tot het volgende bericht!

• 07 Augustus 2007 - 10:46

Henk:

Lieve kinderen,
    Blij dat jullie een goede reis hebben gehad. Toch is een kleine 12 uur in het vliegtuig een hele tijd. We hopen dat jullie op korte termijn de jetlag te boven komen. Als het eten zo blijft dan ga je maar naar een Mac, daar zullen de kinderen geen probleem mee hebben.
    Mijn terugreis was ook voorspoedig. Half tien reed ik het garagepad op.
    Hier alles goed, en je weet het, GENIET NOOIT MET MATE.
    Kus voor jullie alle vier,
    (O)pa

• 07 Augustus 2007 - 10:50

Harry:

Ik ben allang blij dat het hier wat koeler is! ;-) Maar wij hebben vorig jaar ook met zo'n entertainmentsysteem gevlogen (ja, én met een vliegtuig) maar wat een uitkomst is dat hè ? Kom je veel beter de tijd mee door! (en daar hoef je dus echt geen kind voor te zijn). Veel plezier daarzo !

• 07 Augustus 2007 - 11:20

Annelies&Tom:

Ben blij dat jullie goed zijn aangekomen.
    Geeft de kinderen maar een flinke pluim.
    Zolang in het vliegtuis zitten!
    Geniet maar lekker daar en hoop dat jullie niet al te lang last hebben van de jetlag

dikke kus van ons

• 07 Augustus 2007 - 13:15

Eef En Alex!!:

heej ik vind de verhalen nu al leuk!!! wachtend op de volgende...... ben bere trots op de kids dat ze et zo goed hebben volgehouden! onwijs genieten en tot het volgende bericht!!!
    Dikke knuffels van ons!

• 07 Augustus 2007 - 18:12

(O)pa En (O)ma Visje:

Heel fijn dat jullie reis zo goed is gegaan. Geniet er maar van. Hier is alles goed. Liefs en kusjes voor de kinderen.(O)pa en (O)ma.

• 08 Augustus 2007 - 09:57

Utrecht Booyyzz:

Leuk om het verslag te lezen. De jongens hebben duidelijk profijt van hun internationale ervaringen. Zijn de Maleisiers aardige mensen? Geniet maar van al het moois dat het land je biedt.

Wij gaan vandaag allerlei schoolspullen voor Jim kopen, de middelbare school en op dit moment zit Nijs achter de piano.

Liefs, zoals gezegd, de Utrecht booyyzz