Paradijs - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu Paradijs - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu

Paradijs

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob en Heleen

22 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lezers en lezeressen.

Gisteren de lange tocht naar dit eiland gemaakt. De wekker ging om 6 uur en om 7.15 reden we weg. Vooraf had ik aan de gids (roosly) gevraagd hoe we zouden rijden. En hij had uitgelegd dat we linksom het natuur reservaat taman negara zouden rijden. Laten wij nou op onze rit de meest eigenwijze chauffeur treffen!? Hij reed rechtsom het natuur reservaat heen. (volgens onze berekening zeker 250 km om!) Een paar voorbeelden van zijn rijgedrag (en Evelien, doe dit niet op je rij examen!) De tolweg houdt op, deze is nog niet af. Onze chauffeur geloofde het niet en reed achteruit op de tolweg (een snelweg) om te zien of er niet toch een doorgang was om rechtdoor te gaan. Volgende voorbeeld. Een wegopbreking, we moesten rechtdoor, maar de borden wezen een omleiding aan. Toch rechtdoor gereden tussen alle borden verboden in te rijden door totdat je niet meer verder kan. En dus omdraaien en weer terug. We hebben hem onze wegenkaart van maleisie aangeboden, maar hij wist de weg wel. Onderweg heeft hij minstens 7 keer naar de weg gevraagd. En natuurlijk zei hij dat we er voor 2 uur zouden zijn, toen werd het 3 uur en uit eindelijk waren we er om 1/2 4. Onderweg maar 3 keer 10 minuten gestopt. We waren behoorlijk gesloopt. Wel een compliment aan de kinderen, die hebben het heel goed volgehouden. Overigens stond in de reis docu dat de rit ca 4 en 1/2 uur zou duren, die van ons was veeeeel langer.

Aansluitend in de speedboot gestap en met hoge snelheid naar perhetian island gevaren. Het was de reis wel waard! Een tropisch eiland met witte stranden met palmbomen een heldere zee met een groot koraal rif, en een chalet vlak aan het strand en uitzicht over de zee. Ingecheckt en meteen gaan zwemmen. Heerlijk. Echt een eiland voor honymooners!

Lekker gegeten en heerlijk gelsapen.

Vanmorgen snorkel spullen gehuurd en vandaag met de kinderen heel veel en vaak gesnorkeld. Gezwommen tussen de kleurijke vissen die je in burgers bush ziet. Opa visje zou ze allemaal wel kunnen herkennen, wij niet. Alexander herkende de nemo vissen, van de tekenfilm.
Deze vakantie blijft een groot avontuur met veel belevenissen. Het koraal rif in 'onze' baai is blijkbar zo mooi, dat men van andere resorts ook hier komt snorkelen. We hebben gepland om morgen op een snorkel tocht te gaan, dan krijgen we nog andere mooie plekjes te zien. Verder vandaag alleen maar in de warme zee gezwommen en genoten van de vele verschillende vissen, koralen, anemonen, etc. De dag afgesloten met zwemmen in het zmewbad van ons resort.

Dat was het weer voor vandaag, tot een volgend bericht.

Eef, succes met je rijexamen!
Opa en oma Visje, ik was wat kortaf vandaag door de telefoon, sorry. Maar 7 per ongeluk sms-jes in een paar minuten kosten jou en mij veel geld.
Opa en oma prinses, benieuwd hoe de bank er uit ziet. Wel al een keuken besteld?

• 22 Augustus 2007 - 15:56

Mariel:

Hi!!! Wouw gaaf is snorkelen he! Melvin en ik hebben het ook drie dagen gedaan in kroatie,ik kreeg er geen genoeg van!
    Veel plezier met jullie snorkeltocht morgen,dan zullen jullie vast en zeker nog heel veel meer moois zien!

• 22 Augustus 2007 - 18:57

Mamma:

ik blijf me verbazen over je vertelkunst ik zie de taxi(chaufeur!!!!) dan ook voor me en jullie gezichten en gedachten en gesp[rekken ook. zo zie je nogeris wat!!! 250 km.extra moest je dat ook betalen ?? marjolein moest je niet lachen om de domme chauffeur als oma zoiet meemaakt schiet ze altijd in de lach. maar na de narigheid was het feest koraalrif snorkelen het kan niet op. ik herinner me bob dat wij op een ligbed lagen duikbril op in spanje en ook naar de vissen keken.
    ja hoor bankstel staat en we zijn er zooo gelukkig mee.marielle is wezen eten en we hebben 600 fotoos gezien en kleine filmpjes. bijzonder hoor. ze is chocolade bruin.met annelies gebeld via het werk tom wordt ook door toms werk betaald en hebben lang met elkaar gesproken het gaat goed is niet meer zo warm en tom ging met erik een bergwandeling maken. perfekt .
    de a.s. nieuwe keuken heeft wat meer denkwerk nodig als een bankstel uiteraard maar wel boeiend hoor. lieve kinders dit was het voor vandaag. heb het fijn en houd het fijn kus van mama

• 22 Augustus 2007 - 19:08

Henk:

Je bent uit de brand met zo’n chauffeur, een eigengereide vent, die je liever kwijt dan rijk bent. Voor een ritje van 4,5 uur, laat hij jullie en vooral de kinderen ruim 9 uur in die auto zitten. Ik zou toch maar een klacht bij het reisbureau deponeren. Een bijkomend voordeel is toch wel dat je nu het natuurreservaat, weliswaar van de zijkant, goed hebt kunnen bewonderen.
    Het snorkelen moet is een belevenis apart. Daar, met dat mooie blauwe water, de zon die de zee verlicht, en honderden, misschien wel duizenden kleurrijke vissen, dat moet een onvoorstelbaar schouwspel zijn. Geniet er morgen maar dubbel van. Hoe dat moet? Dat weet ik ook niet.
    Veel plezier en tot de volgende mail.
    Liefs en kus (O)pa