Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu

Melaka

Door: bob

Blijf op de hoogte en volg Bob en Heleen

25 Augustus 2007 | Maleisië, Malakka

Hallo lezers en lezeressen,

Het blijft een groot avontuur!

Vandaag de ca 400 km lange tocht gemaakt naar Melaka. We hadden gisteren de benzine tank al vol gegooid en de mensen van het tank station wezen me erop dat de linkerachterband wel erg leeg was. Omdat ik er tijdens het rijden niets van had gemerkt, dacht ik dat ik getruukt werd om een nieuwe band te verkopen. Dus de band opgepompt en naar het hotel gereden. Vanmorgen voordat we gingen ontbijten toch maar even gecheckt en inderdaad, de band was wederom leeg. Om 8 uur gebeld met Hertz en ze zouden iemand sturen. Na wat heen en weer gebel en wachten kwam de lokale anwb om de band te plakken. Die kwam pas tegen 10en. Omdat het zo lang duurde had ik de thuiskomer er al opgelegd, maar die kon er weer af. De foto's zullen laten zien hoe het eraan toe ging. Een oude pickup met een grote compressor erop vast gebonden en allerhande gereedschap. Maar het maakte allemaal niets uit, de band was gerepareerd en we konden weer rijden.

Rond 1/2 11 reden we weg en met een paar stops waren we om 5 uur in het renaisance hotel. De kinderen wilden uiteraard eerst zwemmen en dat hebben we dan ook gedaan. Het zwembad van dit hotel is buiten op de 9e verdieping met uitzicht over melaka en zicht op de zee. Mooie ruime kamers en vanavond in het restaurant van het hotel gegeten.

Het links rijden is apart, het blijft wennen. Gelukkig is het een automaat, dus hoef ik met schakelen niet na te denken. Bochten naar rechts zijn het lastigst en het ik zou meteen zakken op spiegels kijken. Vooral de binnen spiegel kan ik maar niet vinden, ik blijf daarvoor naar rechts kijken en niet naar links. En dan nog is het een vreemde gewaarwording.
Verder is het opletten geblazen, er rijden miljoenen scoorters en brommertjes en die zijn allemaal opgevoerd. Ze komen je links en rechts voorbij met snelheden boven de 70 km/h. Verder is vrijwel alles 2 baans en daardoor moet je veelvuldig langzaam verkeer inhalen. (Langzaam verkeer zijn bv van die antieke vrachtwagens, die overvol geladen zijn en met een topsnelheid van 40 km/h de berg afrijden. De berg op gaat helemaal langzaam.) Als het 4 baanswegen zijn, geldt min of meer het recht van de sterkste. Je blijft gewoon op je baan rijden en je haalt in of je wordt ingehaald. Kortom, rijden is ook een avontuur. Ook het lezen van de borden langs de weg is een uitdaging, afstanden moet je met een korreltje zout nemen en verder zijn er veel minder borden dan in NL.

We hebben de ons al wat ingelezen op melaka, of we gaan morgen de stad in en maandag naar de dierentuin, of andersom. E.e.a. hangt af van de weersvoorspellingen en of de winkels hier morgen open zijn.

Het aftellen voor de thuisreis is helaas begonnen.

Nog even een huishoudelijke mededeling, omdat Marjolein en Heleen in de vakantie jarig zijn geweest, willen we hun verjaardagen overdag vieren op zondag 2 september.

Bedankt voor alle reacties en tot het volgende bericht.

  • 25 Augustus 2007 - 17:53

    Oma Cq Mamma:

    tje zeg dat is iets voor oma marjolein ff de berg afscheuren lachen hoor alexander !!!of zullen we het maar op een brommertje doen ?? wat vinden jullie er van kleinkindertjes. ik wil ook heel graag op de 9e verdieping gaan zwemmen. dat vertel je me wel als je weer thuis bent. geef morgen de lieve diertjes kleine aapjes enzo de groeten van oma en opa. dit berichtje was helemaal voor marjolein en alexander van granny maar je pappie en mammie krijgen ook lieve groeten !!!

  • 25 Augustus 2007 - 18:42

    Louise:

    Hé Bob,
    Ja hier op het Horapark zijn we ook aan het aftellen. ;) Afgelopen week hebben Egbert en ik vaak moeten zeggen: "... daar is Bob mee bezig en die is met VAKANTIE :(" Dus je snapt dat er heel veel werk op je wacht. Kun je je er alvast psychologisch op voorbereiden. haha.
    Sneu dat jullie nog ziek zijn geworden, maar beter kwijt dan rijk zal ik maar zeggen. En het typewerk... haha, dat ben ik al van je gewend dus dat ik zie al niet meer.
    Geniet van jullie laatste dagen in Maleisie en ik zie je in September weer.
    Vandaag groetjes uit Franeker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bob en Heleen

We gaan 29 juli op vakantie naar de Verenigde Staten. We zijn Bob, Heleen en de kinderen Marjolein (19)en Alexander (15). In Amerika gaan we naar Los Angeles, Las Vegas, Reno, San Francisco en weer terug naar Los Angeles. De terugreis doen we in 2 etappes, eerst naar New York. Daar kijken we nog 2 dagen rond en dan pas terug naar huis. We zijn nu echt aan het aftellen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 31885

Voorgaande reizen:

14 Juli 2018 - 02 Augustus 2018

Amerika 2018

28 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Verenigde Staten 2016

05 Juli 2011 - 30 Juli 2011

Bali

10 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Thailand

06 Augustus 2007 - 30 Augustus 2007

Maleisie (Vaste land + Sarawak)

Landen bezocht: