Naar huis - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: Bob en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Bob en Heleen

28 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lezers en lezeressen.

We hebben een internet aansluiting gevonden op het vliegveld van KL. Gisteren zijn we naar een hele leuke en ook wel grote dierentuin geweest. Met een aantal dieren die we niet eerder in een dierentuin hebben gezien. Bij een aantal dieren liep je door de kooi heen. We hebben nog nooit zo dichtbij vleermuizen, aapjes, hagedissen e.d. gestaan.

Geluncht in een hagelnieuw winkelcentrum, zo nieuw dat 98% van de winkels nog leeg stonden. Dat is echt niet gezellig.

Lekker wezen zwemmen en Melaka ingeweest om te gaan eten.

Vandaag hebben we vanmorgen rustig de koffers ingepakt, uitgecheckt en naar little malaisia geweest. Een vergelijkbaar museum als het open lucht museum in Arnhem. om 2 uur werd er een voorstelling gegeven met dansen uit de verschillende regio's in malesie. En wij waren de enige 4 toeschouwers. Is dat lachen he. We konden dus ook niet eerder weg.....

Nu op KLIA, de huurauto veilig weer ingeleverd, genieten we gezamelijk van de laatste vakantiedag. En eerlijk gezegd, het was een heerlijke vakantie waarin we veel hebben meegemaakt. Maar het voelt ook goed om weer naar huis te gaan. De vlucht vertrekt voorals nog op tijd, opa veel sterkte gewenst met het vroege opstaan.

Vanaf hier willen wij iedereen bedanken voor berichtjes, het meedenken, de leuke reacties. Het heeft onze vakantie nog leuker gemaakt.

Helaas, een beamer nemen we niet mee. Die is kwa prijs vergelijkbaar met die in nederland. Verder is het een goedkoop land. Met zijn 4en eten kost tussen de 10 en de 20 euro voor 4 personen. Kleding is relatief goedkoop net als openbaar vervoer. Oh ja, een volle tank benzine (47 liter) kost 90 ringgit (18 euro)!. Er wordt wel heel veel gerookt in maleisie, dat is wat minder.

• 28 Augustus 2007 - 20:24

Henk:

Op het moment dat ik dit op papier zet zitten jullie al een uurtje of vijf-zes in het vliegtuig. Als ik het goed uitreken, duurt de terugreis voor jullie maar een uur of zes. Je stapt om 24.00 uur in en om 06.00 uit. Je vliegt met de tijd mee en je geniet derhalve van een korte nacht. Ik heb net de vlucht op internet opgezocht. Daar staat dat de verwachte aankomst 06.44 is en dat betekent dat ik zomaar negen minuten langer kan blijven liggen.
    Een aantal zaken moet mij nog van het hart.

Bob heeft in Louise een geweldige collega. Ze jut hem op om op maandag toch vooral niet te laat te komen. Vervolgens maakt ze hem een compliment over zijn typekwaliteiten. Je zult het toch zonder zo iemand moeten doen. Ben je erg ongelukkig.

Jullie hebben een geweldige reis gemaakt. Jullie hebben een paar weken rondgezworven door een totaal ander leefklimaat. Daar zul je in je verdere leven gegarandeerd je voordeel mee doen. Je zult internationale vraagstukken beter leren begrijpen.

Maar het mooiste bewaar je altijd voor het laatste. Dat is weer veilig thuis komen, je vertrouwde omgeving, met zijn eigen dagelijkse probleempjes, met je familie en op korte termijn natuurlijk het vertellen van verhalen over jullie geweldige belevenissen. Op de lange termijn de herinnering daaraan.

Ik bedank jullie voor het vrijwel dagelijks op schrift zetten van jullie wederwaardigheden. Die in combinatie met de reacties vormen een mooi boekwerk.

Ik ga in tegenstelling tot andere avonden nu maar eens vroeg naar bed. Als alles meezit zien we elkaar rond een uur of zeven half acht op Schiphol. Tot straks.
    Liefs en kus (O)pa