Regen en zonnenschijn - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu Regen en zonnenschijn - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu

Regen en zonnenschijn

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bob en Heleen

20 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lezers en lezeressen

Na het bericht van gisteren zijn we na de lunch weer in de boot gestapt om naar een plek te varen waar je goed zou kunnen zwemmen. Na een boot tochtje en een kwartiertje door de jungle gelopen te hebben kwamen we aan bij een stroom versnelling. Je kon van grote rotsblokken in het water springen en genieten van de stroomversnelling. Omdat het nogal diep was op sommige plekken en de stroom zeker voor Alexander veel te sterk was en omdat het begon te regenen, hebben we besloten om er niet te lang te blijven. Desalniettemin was het wel heel cool om te doen. Terug in het resort was het weer droog en later ging ook de zon nog schijnen. De rest van de dag genoten van het zwembad en met andere Nederlanders gesproken. Met hun info hebben we de rest van de reis gepland.

Van Bert inmiddels te horen gekregen dat hij geen kans ziet om naar Maleisie te komen en dat vinden we erg jammer. Nu is het plan om na Perhentian Island naar Kuantan te rijden, daar een nacht te blijven. De volgende dag naar Malakka te rijden en daar de laatste 3 nachten te blijven. Als het goed is, is het hotel in Malakka ondertussen gereserveerd. Liever hadden we een nacht langer op Perhentian Island gebleven, maar omdat het hier nu een week schoolvakantie is, is daar geen ruimte meer voor.

Vanmorgen hoefden we ons pas om 1/2 10 te melden en we hebben eerst aan rapid shooting gedaan. Met een bootje door de woeste golven van de rivier varen en nat worden. Dat was vandaag geen probleem, afgelopen nacht heeft het vrijwel de hele nacht geregend, het water in de rivier stond een halve meter hoger en de stroming was nog sterker.
Daarna naar orang asli geweest. Dat zijn de oorspronkelijke jungle bewoners. Leven zeer primitief, dat hebben we zelf kunnen zien. Er wordt getoond hoe vuur wordt gemaakt en hoe ze schieten met pijlen. (Blowpipe) Dat hebben we zelf ook mogen doen en de 2 pijltjes zitten ni in de bagage. Daarna naar een plek waar de kinderen in de jungle rivier zouden kunnen zwemmen, maar ook hier was de stroming veel te sterk. Als alternatief naar een resaurantje geweest, waar de kids hebben genoten van de lokale pannekoek. De rest van de dag in het zwembad gehangen. Dadelijk nog eten en morgen vroeg op. Al om 1/2 8 moeten we ons melden en dan zitten we 5 tot 6 uur in een busje naar de boot. De boot brengt ons dan weer naar perhentian island. Een tocht van ca 2 uur.

Bedankt voor alle berichtjes en Eef, Marjolein heeft je SMS ontvangen. Ze was erg blij met alle berichtjes en SMSjes voor haar verjaardag.

Tot het volgende berichtje!

• 20 Augustus 2007 - 15:14

Mama:

maandag we zijn weer thuis en jullie verhalen gelezen dat is toch wel heel bijzonder deze top vacantie is een prettige bagage weer thuis ,nagenieten met jullie fotoos. we zijn zeer benieuwd. maar millingen was ook super hoor. de poort van gelderland millingerwaard het land van ooi wilde paarden en rinoserossen. kilometers gefietst we boften reuze geen wind en geen regen. en de drive gewonnen. op de terugweg naar keukens gekeken bijna geslaagd maar in 5 minuten een perfekt half rond bankstel gekocht .in kleef. ook apart. marielle is ook weer thuis en had het heerlijk maar dat schrijft ze zelf wel. lieve kindjes groot en klein dit was het tot mails. \

• 20 Augustus 2007 - 15:18

Eeef:

leuk weer die verhalen!! nogmaals blijven genieten..
    en......................... IK MAG AFRIJDEN!!!!!!!!!! zeg alleen niet wanneer hihihih
    Kusjesssssssss

• 20 Augustus 2007 - 22:53

Henk:

Lieve kinderen,het moet me van het hart dat ik het jammer vind dat ik er niet bij ben. Op 45 meter hoog boven de bomen lopen, Heb ik jaaaaaaaaaaren van gedroomd en nu doen jullie dat zo maar even. Ja en dan in de mall, met die superdeluxe, supersnelle superachtbaan, heb ik ooooooook al moeten missen.
    Jullie hebben ook pijltjes mogen blazen. Dat is nog eens iets anders dan die stomme pijltjes gooier van een van Barneveld. Maar pas op hoor, hij gooit gewoon
    one hundred and eeeeeeeeeeeeeeeeeeeighty
    en die punten zijn lekker giftig
    Maar waar ik echt van opkeek was jullie verbazing dat ze daar vuur maken. Dat doen wij al jaren. Heb je ze niet verteld dat je lucifers kunt kopen. En als je die echt niet hebt, nou dan strijk je toch een paar houtjes tegen elkaar, of je neemt een vuursteen, desnoods een brandglas, maar dat je nou zo'n ophef maakt over een vuurtje maken daar kan ik nou echt niet bij.
    Ga maar weer een poosje bij het zwembad rondhangen, dan kom je er vanzelf wel achter dat genieten van de vakantie echt een kunst is.
    Liefs en een kus voor jullie alle vier.
    (O)pa

• 21 Augustus 2007 - 11:14

Mariel:

Jeej wat een avonturen! Super gaaf! Geniet nog maar en veel plezier in perhentian island! Tot de volgende berichtjes.
    Liefs mariel