Nachttrein - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu Nachttrein - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu

Nachttrein

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob en Heleen

19 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

Hallo trouwe lezers,
Voordat we naar de nachttrein gingen hadden we nog een dagje te besteden in Bangkok. Dat hebben we gedaan door naar de tjak u tjak markt te gaan (ik weet zeker dat ik het verkeerd heb geschreven). Een markt ter grootte van 6\5 voetbal velden met allemaal kraampjes van een paar m2 en paadjes er tussen van nog geen meter breed. Er komen zo'n 200,000 bezoekers op af (en dat is geen type fout) waarvan 30% toeristen. Met de sky train er heen en met de taxi terug. In het hotel gewacht op de hostes can Win Win -daar hebben we geboekt- en die heeft ons naar het station gebracht. Ere zijn van die dingen die moet je gewoon 1 keer in je leven hebben gedaan. Bijvoorbeeld de nacht trein van Bangkok naar Chian Mai. Een mooi avontuur om een keer meegemaakt te hebben. We zaten 2e klas, stel je de gele NS trein voor. Met banken tegeonover elkaar. Je hebt in je eentje een twee persoons bank, je zit dus met zijn tweeen tegenover elkaar. Vanaf 8 uur wordt de bank "uitgetrokken" tot een bed en uit het plafond komt nog een bed. ZOdat er voor beide personen een slaap plaats is. Dan hobbel je de hele nacht in de trein, die hier en daar nog stopt en waarin het licht de hele nacjt aanblijft. Op de foto's kun je straks zien hoe het eruit ziet. Oh ja, je slaapt niet alleen. De hele trein zat vol met een paar Thai en de rest back pakkers/toeristen en kakkerlakken..... 's morgens aangekomen, naar het hotel gebracht en ingechekt. Kortom, onze dag begon om 8 uur vanmorgen. Lekker zwemmen om wakker te worden, wat gewinkeld, nogmaals gezwommen en vanavond naar een grote martk geweest. Daar Thia gegeten en geslenterd als een echte toerist. Bedankt voor al jullie reacties, en Annelies, goede vlucht en laat het even weten als jullie ergens een side bijhouden.

• 19 Juli 2009 - 15:08

Pa:

als je zo'n hele tijd op een dergelijke grote markt hebt rond gelopen, dan heb je s'avonds wel behoefte aan een goede nachtrust. in gezelschap van kakkerlakken en de niet ontbrekende verlichting zal dat vast goed werken.
    jammer voor Heleen dat er hier niet van die grote markten hebben. kon ze haar baantje eraan geven en altijd maar op de markt rond sjouwen voor de handel. ik kan me voorstellen dat je dan net na je ontbijt maar even gaat zwemmen om wakker te worden? blijven?
    het verbaast me een beetje dat jullie rondgeslenterd hebben als een toerist. meestal heb je van alles en nog wat gepland. goed dat je nu een beetje vrij was om te doen wat je graag wilde.
    ga door en blijf genieten van de dingen om je heen en hou als het kan elke dag een kwartiertje vrij om ons jullie belevenissen te vertellen. ze zijn echt de moeite waard om gelezen te worden.

• 19 Juli 2009 - 17:46

Mama:

kakkerlakken moet je niet uitspreken als je stottert. je opa heeft in de jaren 20 op een sleepboot kakkerlakken gehad niet uit te roeien. maar het is een aparte ervaring. wat zullen jullie genoten hebben van het zwembad .
    het heeft hier de hele dag geregend. morgenochtend om 6 uur brengt papa anl.tom en erik naar t station en dan begint hun vacantie echt. een dagje voor je vertrek is altijd een wat nerveus gedoe. zelfs voor 3 weken friesland .\het is genieten van je verslagen gauw weer tot lees kus mam

• 20 Juli 2009 - 15:54

Eefje:

het blijft leuk jullie verhalen te lezen...! en tis nog niet eens een week haha! mam, tom en erik zullen nu nog wel aant vliegen zijn,
    voor zover ik weer houden ze geen siTe bij, zo af en toe eens een telefoontje! ik of een ander bericht jullie via hier wel als ze veilig zijn aangekomen!

hoest met et kupske van alexander?

tot het volgende verhaal!

• 21 Juli 2009 - 09:20

Rob:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal uitspoken daar. Geniet ervan!
    Heleen, 16 pagina's mutaties is toch echt teveel:) Je weet wel wanneer je weggaat!
    Rob

• 21 Juli 2009 - 09:30

Marielle:

Hoi!

Mooi he zo'n nachttrein!! Maak je nog eens wat mee!
    Vannacht om 5 uur belde mama, ze zijn goed aangekomen in Cananda. Goede vluchten gehad en was mooi weer geweest, ze hebben dus veel kunnen zien.

• 21 Juli 2009 - 14:30

Annelies:

lieve familie,

Het is dinsdag, 7.30 en Erik is net vertrokken met Donnie op zijn (grote) vrachtwagen. Zijn gezicht glom, één grote smile.
    Maar om met gisteren te beginnen. Een gemakkelijk incheck, wachten 2 uur, een een leuke rit naar Frankfurt van 1 uur en dan weer een paar uurtjes wachten. Daar viel er niet veel te beleven, alleen wat parfuum gekocht, totdat wij in een echt lange rij aan boord konden richting Calgary. Zij waren overboekt, dus men werd gevraagd of een paar (ik weet niet hoeveel) mensen een dag later wilde - compensatie was een hotel en Euro 600. Wij hebben dat maar niet gedaan....
    We zaten in een airbus en hadden - op de eerse klas na- de beste plekken. Bij de nooduitgang en 1 meter ruimte zonder stoelen voor ons. Het vliegen naar Calgary was ok, duurde heeeel eeerg lang vond Erik, die volgens mij geen oog heeft dichtgedaan, maar Annelies en ik hebben best wel een paar uurtjes kunnen dutten. Grote ijsvlaktes op Groenland, de Baffin eilanden en ijsschotsen in noordelijk Canada, en dan de kale, door talloze meren onderbroken vlakten van de Northwest Territories in het noorden. Diverse keren een hapje (volgens Erik niet echt lekker), en uiteindelijk waren we in Calgary. En het grappige was, we voelde ons eigenlijk niet eens zo moe na 20 uur op te zijn. Wij hebben daar bij A&W (een soort Mac) french fries (patat) en pop (sinas) genuttigd, en toen door naar Saskatoon. 1 uurtje vliegen over de eindeloze vlakke geel en groene velden met her en der een boerderijtej erop. Saskatoon vliegveld is niet groot en toen we uitkwamen stonden Donnie en Marilyn ons op te wachten. Big hugs en de bagage opgehaald en een half uurtje gereden naar hun huis in Hepburn (Hepburn bestaat wel op kaart - 500 inwoners, maar je moet wel een goeie hebben!). We hebben een beetje bijgepraat en toen stoorte Erik in. Wij volgden ook snel en hebben allemaal goed geslapen.
    Inmiddels is Annelies wakker, en we gaan zo ontbijten, naar Saskatoon om Erik z'n fototoestel op te halen (je mist weleens wat als je moe bent en haast hebt bij het uitstappen). Dan een beetje rondrijden/rondkijken en er weer thuis zijn als Erik en Donnie klaar zijn met hun werk.
    Bedoeling is morgen naar de lake te gaan, en dan is er geen internet, dus het wordt wachten op het volgende bericht.
    Jullie hebben nu 4 uur 's middags...wij hebben iets meer tijd.

liefs van ons
    Annelies, Erik & Tom

• 22 Juli 2009 - 08:32

Mamma:

22 juli
    het is alweer ff geleden dat we jullie mail hebben gelezen we sturen hierbij de mail van tom gelukkig een goeje vlucht. en nu kan annelies kennis gaan maken met alle dueck (s). de tuin is bere groen het waren tropische regenbuien. herkenbaar ?? de 4daagse is begonnen 40.000 lopers en wij waren weer te laat met inschrijven (haha). als ik je wil bellen wat is dan de beste tijd voor jullie ?? kus van mam