Jungle Hotel - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu Jungle Hotel - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu

Jungle Hotel

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bob en Heleen

11 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo Lezers en Lezeressen,

Gisteren waren we bij Ko (70 jr en een nederlander) en Mina (49 jr en een Malei). 's morgens zijn w naar de lokale markt geweest in sirian,ca 20 km van hun huis. Veel vers fruit gegeten, verse vis gezien en de varkensslachterij -want dat doen ze gewoon op de markt-. Daarna een korte tocht door de jungle gemaakt, een tocht langs allemaal watervallen en over bewegende, wiebelende, krakende ne deels stukke hangbruggen. Het blijft een enorm avontuur hier! Het volgende avontuur was in de lokale eethuisje. We hebben traditioneel Maleisich gegeten bij zo een eethuisje, het mag de naam eigenlijk niet hebben, langs de weg. Maar lekker en voor weinig gegeten.

Tegen Ko had ik verteld dat ik een kever restaureerde en dat ik nummerborden verzamel van de landen waar ik geweest ben. Op de terugweg eerst bij een bedrijfje gestopt wat een soort van sloop zou moeten zijn. Maar die had alle nummerborden al verbrand. Verder op was een garage waar een kever 1300 uit ca '73 te koop stond. Een Kever met airco! Het moet niet gekker worden. Met veel pijn en moete het ding aan de praat gekregen en goed bekeken. Nou, van afstand zagie er mooi uit, maar hij viel wel in de categorie, kever met werk. Geheel toevallig zag ik een nummer plaat aan de muur hangen, en met hulp van Ko, zit die nu voor nop in de reis bagage! Ik heb mijn vakantie souvenir.

De rest van de dag in het landhuis door gebracht en vroeg naar bed gegaan.

Vandaag was een relatief rustige dag. Om 09.00 uur werden we door het busje opgehaald en rond 12:30 waren we bij de boot. Die heeft ons in ca 20 minuten naar het Longhouse Hilton resort gebracht. En daar zijn we nu. Straks lekker eten en morgen door naar de longhouses in de jungle. Daar zal zeker geen internet zijn.

Vanmiddag hebben de kinderen lekker gezwommen en het zwembad water is zo warm dat ik me daarna met de koude douche gedouchet heb om af te koelen.
Vergeet niet dat Heleen morgen jarig is, we hebben geen bereik, de felicitaties zullen op een andere manier moeten komen.

De groeten van het 4tal de ruiter en bedankt voor alle reacties.

• 11 Augustus 2007 - 15:07

Henk:

Wat er verder ook gebeurt, de vakantie van Bob kan niet meer stuk. Het mooiste heeft hij(in drievoud) bij zich, kan hij aanraken op het moment dat hij dat wil. Het op één na mooiste heeft hij nu in de koffer. Dat zal straks ook de kamer weer sieren.
    Geen van de respondenten ontkomt eraan om Heleen te feliciteren. Maar als je geen bereik hebt, heeft een felicitatie ook geen zin. Of is het een verkapte uitnodiging aan ons allen om op kosten van jullie even naar Maleisië te komen. Moet je in het vervolg wat duidelijker aangeven.
    Intussen hebben we jullie aan de vooravond van de verjaardag al even gehoord en Heleen gefeliciteerd met haar verjaardag.
    Liefs en een dikke kus voor jullie alle 4

• 11 Augustus 2007 - 16:00

Mamma En Oma:

dag lieve jarige, was ik ff in de war ik dacht goejemorgen heleen feli. maar misschien heb ik je wel uit je slaap gebeld.welgemeende excuses. maar ik heb toch ff jullie stemmen gehoord en dat doet een mammas hart goed. heb een geweldige dag met bob en de kinders. we denken uiteraard aan je. vanavond gaan we anl.tom en erik goejedag zeggen en t is hier vurrukkuluk weer
    en hoe gaat het met alexander en marjolein ??? hebben ze daar ook zulke lekkere pannekoeken ??? (grapje)

• 11 Augustus 2007 - 16:07

Eef En Alex:

Heleen, alvast van harte gefeliciteerd! leuke ervaring om je verjaardag aan de andere kant van de wereld te vieren! we zullen om 12uur een borreltje op je drinken!

evelien en alex xxxxxxxxx

• 11 Augustus 2007 - 20:48

Annelies En Tom:

Aan de vooravond van ons vertrek naar Frankrijk een voorlopig laatste bericht.
    De familie, (o)ma & (o)pa, Evelien & Alex zijn net vertrokken.
    In Maleisie heb je wel overal internet, maar of dat ook zo op een camping in Frankrijk is dat weet ik nog zo net niet.

Hoe is het mogelijk hè Bob dat je in de jungle een kever tegen komt MET airco!!
    Volgens mij kan dat ook alleen maar in Maleisie.

Heleen, Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag. We proosten op je.
    Je zult vast wel een zeer indrukwekkende verjaardag hebben.
    Vast anders dan thuis met koffie en een taartje.

Erik is ook weer thuis en hij heeft het heerlijk gehad.
    Jullie krijgen van hem heel veel groetjes en ook hij kijkt uit naar de foto's met de wilde dieren...

Lieve mensen een fijne verjaardag ook vast voor Marjolein de 17e.
    We zien jullie eind augustus weer.

Liefs van ons
    Tom & Erik en Annelies

• 12 Augustus 2007 - 13:58

Pa & Ma Bouman:

Ik ben zojuist thuis gekomen uit Dronten. 3 Dagen gelogeerd.Het was erg leuk en fijn. Hebben jullie mijn SMS ontvangen? Zo niet dan alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Heleen. Veel plezier verder. Liefs Pa en Ma.

• 12 Augustus 2007 - 14:30

Utrecht Calling:

Lieve Heleen,

Gefeliciteerd met de verre verjaardag. Jou overkomt het lot dat je vaak in het buitenland je verjaardag viert. Ook mij heeft dat lot getroffen maar een noodlot is het niet, zeker niet als je je in het gezelschap weet van je -ingelukkige want hij heeft een nieuw nummebord (...)- man en kinderen. Ik herinner me verjaardagen in Spanje, Turkije/Bulgarije/Joegoslavie (inderdaad op doorreis) en vorig jaar nog in Engeland.

De jongens zijn bij moeder thuis in Bunnik en in Bakkum aan Zee. Wij vermeien ons met heel hard te werken aan vertalingen, schuttingen, schilderen en wat dies meer zij.

Liefs en blijf genieten,

Utrecht

• 13 Augustus 2007 - 08:56

Mamma:

natuurlijk kijk ik elke morgen of er een babbeltje is. nu nog niet dus vertel ik ff wat. marielle en melvin zijn door (tropische)regen overvallen en hun tent is weggespoeld. gaan nu door naar kroatie. maar hoe of wat weten we niet. gister zondag was het een dag met een sterretje zon tegen 5 uur was het voorbij en kreeg de tuin regen. groen fleurig.we hellen toch over om hier te blijven wonen en we laten de boel wat opknappen (keuken en badkamer) het heeft veel hersenspinsels gekost dat begrijp je wel. we zijn zoals altijd zeer happy met elkaar en weten dat het bij het gezinnetje in maleisie ook zo is. we kussen de kindjes en jullie in gedachten mam.
    p.s. heb je ouders gefeliciteerd met je verjaardag heleen en even bijgepraat.