Longhouse - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu Longhouse - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu

Longhouse

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bob en Heleen

13 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo Lezers en lezeressen.

Eerst maar eens 2 bekentenissen.

1. Toen ik klaar was met het vorige bericht en het op internet had geplaatst, viel hier de stroom uit. Ik was precies op tijd klaar. Anders hadden jullie geen bericht gehad.

2. Met het schaamrood op de kaken heb ik iedereen gevraagd om Heleen haar verjaardag niet te vergeten. Mag je 1 keer raden wie haar verjaardag wel vergeten is....... Antwoord: Marjolein en ik. Om 6 uur wakker en om 9 uur hebben we har pas gefeliciteerd. Heb nog wat goed te maken geloof ik....

Goed nu verder met de laatste belevenissen. Gisteren door een logboat opgehaald en na goed 1,5 uur varen door de jungle waren we bij hwr longhouse. Daar onze kamer opgezocht, kamer is een groot woord, waar met met zijn vieren op matrassen onder 2 klamboes gingen slapen. Douche en toilet moeten worden gedeeld met de andere gasten. Aansluitend nog een uur stroom opwaarts gevaren, allerlei stroom versnellinmgkjes gepasseerd en bij een waterval uitgekomen. Woorden schieten tekort om te omschrijven hoe mooie het daar was. Je zult het straks op de foto's kunnen zien. Aansluitend een lunch aan de oever van een jungle rivier genuttigd met vers gevangen vis. Heerlijk. Terug met de boot, nu stroom afwaards. Genieten van de mooie natuur en jungle geluiden.

De IBAN stam heeft voor ons avond eten gezorgd, daarna een bezoek gebracht aan het longhouse. OOk hiervoor geldt, de foto's spreken meer dan ik kan omschrijven. Met de chief samen rijstwijn gedronken, kennis gemaakt met het longhouse leven.

Alexander ging als eerste de klamboe in, wij rond een uur of 1/2 10. In alle rust luisterend naar de jungle geluiden, IMPONEREND. Na een gemiddelde nachtrust hebben we vanmorgen nogmaals het longhouse bezocht en wat souvenirs gekocht. Rond een uur of 1/2 12 met de boot naar een lokale school gevaren en daar een rondleiding gehad. Dat is echt anders dan de nederlandse scholen. Vanaf een jaar of 7 ga je van zon dagavond tot vrijdag middag naar school. De afstanden in de jungle zijn zo groot en het is zo warm dat dagelijks heen en weer naar school onmogelijk is.

Nu zitten we weer in het jungle hotel met een kamer met airco. Morgen worden we pas om 12 uur opgehaald, geen haast en lekker uitslapen.

Ik wens iedereen die net met vakantie is gegaan een hele fijne en veilige vakantie.

4tal de ruiter

• 13 Augustus 2007 - 10:04

Eef En Alex:

oh oh oh bob en marjolein toch! das niet netjes he! verwen dr maar goed hoor de komende dagen dat heeft ze nu wel verdient;)
    Leuk avontuur weer om te lezen!
    Op naar de volgende!
    mama en tom zijn gister in frankrijk aangekomen inToul aan de moezel. vandaag gaan ze weer verder, reis is goed verlopen!!! zijn jullie ook weer op de hoogte! melvin en marielle hebben het ook heerlijk, zijn vanmorgen vertrokken naar kroatie!

en wij werken gewoon weer verder!!
    dikke knuffels
    eef en alex

• 13 Augustus 2007 - 10:39

Harry:

Je weet dat je dit waarschijnlijk nog JAREN moet horen he...
    Maar verder: 't klinkt geweldig allemaal. Echt avontuurlijk. Veel plezier en succes verder, en kijk een beetje uit he. Wel HEEL terugkomen (kan ik je tenminste ZELF weer inmaken)

• 13 Augustus 2007 - 13:33

Pa En Ma.:

Dat was geen goede beurt van je Bob. Maar in de drukte van alle nieuwe ervaringen, wel begrijpelijk. Jullie kunnen wel een boek schrijven over deze vakantie.Veel liefs en groetjes van a en Ma

• 13 Augustus 2007 - 14:41

Mam:

dag liefjes, wat een drama bob en marjolein je verjaardag vergeten maar wat een verrassing wat ze moeten bedenken om het weer goed te maken.
    dat was de inleiding je verslag is beeldend wat een perfekte vacantie de moeders van de schoolgaande jeugd hebben geen problemen met oppas. de kindjes zijn intern begrijp ik. apart hoor met je 4tjes onder de klamboe. jullie kunnen wel slapen met al die geluiden ?? vast wel. het is vandaag een week dat papa je wegbracht .je zijn ver weg maar door je geweldige mails weer dicht bij. kus van mam.

• 13 Augustus 2007 - 15:43

Henk:

Oh, wat duurt het lang voordat het 5 december is. En dan moet ik hopen dat ik het lot van Bob en Marjolein trek. Als het even kan heb ik het ervoor over om met het lootjes trekken een beetje te sjoemelen.
    Ik zie ook met spanning de foto's tegemoet. Bob, je beschrijft het al zo mooi, hoe overweldigend moet dan wel de werkelijkheid zijn. Jammer dat de foto's niet begelijd kunnen worden met de geluiden van het oerwoud.
    De IBAN stam had voor het eten gezorgd. Waaruit bestond dat eten? Gewoon europees of een maaltijd die zij gewend zijn te eten?
    Je schrijft dat de afstanden in de jungle groot zijn. Of heeft het ook te maken met een minder toegankelijk "wegennet".
    Liefs en kus,
    Pa

• 15 Augustus 2007 - 08:27

Mamma:

goejedag liefjes.
    het is woensdag 15 aug. en lieve marjolein je bent bijna jarig 17 aug. wordt mijn prinses al 11 jaar. ik hoop maar dat ja mama het niet vergeet !!!!!! haha. opa en ik gaan op jouw verjaardag een weekendje uit.naar millingen op de duitse grens bij nijmegen. de fietsen gaan mee en nu maar hopen dat het niet regent. dit is alvast een verjaardagwens voor je. wil je wel wonen in maleisie ?? oma is benieuwd. dag love je granny.
    p.s. ook kusjes voor alexander en je mam en papa.

• 19 Augustus 2007 - 15:22

Mariëlle:

Hallo 4tal de ruiter!
    Wij zijn net terug van vakantie en ik zit nu jullie berichten door te lezen! Het klinkt allemaal erg gaaf en avontuurlijk, super!
    Ook ik ben de verjaardag van marjolein en heleen vergeten, sorry! Bij deze alsnog gefeliciteerd....
    Ik wens jullie nog heel veel plezier en jullie zullen vast en zeker nog heel veel zien en beleven daar in Maleisie!!
    Wij hebben het ook super naar onze zin gehad. Zijn naar Berlijn, Praag, Wenen, Boedapest, Balatonmeer (siofok), Ljubljana en Bled (slovenie) en Pula (croatie)geweest.
    Ik blijf jullie berichtjes lezen!
    Liefs Mariëlle