Inhalen van de afgelopen dagen - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu Inhalen van de afgelopen dagen - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu

Inhalen van de afgelopen dagen

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob en Heleen

20 Juli 2009 | Thailand, Chiang Rai

Opa heeft gevraagd wat te schrijven over ons personen. Goed punt, had ik nog niet bij stil gestaan. HEt gaat heel goed met ons, Alexander wordt al lekker bruin en laat zien dat hij al goed kan zwemmen. Samen met Marjolein hebben ze veel plezier in het zwembad. Hij eet goed en probeert ook van alles te eten. Het is goed dat we een rustig reisschema hebben, regelmatig geeft hij aan dat hij zijn rust moment nodig heeft of hij zoekt bewust de geborgenheid van zijn moeder. En uiteraard geven we hem daarvoor de ruimte. Marjolein wordt een puber, met alle voor en madelen. Maar het is nog steeds leuk en ze heeft zelf ook veel plezier. Ze wordt al lekker bruin. Beide kinderen vermaken zich goed op de nintendo op de rustige momenten. Over Heleen en mezelf alt niet zoveel te vertellen. We genieten van het land, het eten, de omgeving en niet als laatste van de kinderen.

Nu verder met het reis verslag.
In chang rai zin we in een song tou gestapt. dat is een pick up met 2 banken achterin en een dak er boven. in ca 1,5 uur zijn we naar Lisu lodge gereden. een stukje paradijs op aarde. Middenin de thaise bossen ver weg van alle drukte aan het einde van een straatje in een smerig thais dorpje. Op de foto's kun je straks zien hoe mooi het was, en we hadden een eigen ssort van huishoudster die ons eten klaar zette, de rommel opruimde, thee maakte, cola ging halen, .... echt heel vervelend..... Dat wil ik thuis ook wel! 's middags hebben we een ossenkar tocht gemaakt, dat gaat niet hard wel hobbelig. Misschien moeten we deze vakantie maar de title meegeven, dit moet je een keer in je leven gedaan hebben. Nou, deze ossenkar tocht valt daaronder. Daarna de kruidentuin bewondert en een glaasje gedronken bij de plaatselijk stamhoofd. 's avonds heerlijk thais gegeten op de veranda van ons immense huis (alleen de veranda was al ruim 100 m2) en een traditionele dans gezien.
Heerlijk geslapen onder een klamboe.

• 25 Juli 2009 - 11:03

Mamma:

uit ervaring kan ik jullie vertellen hebben de kinderen het naar hun zin kan je vacantie niet meer stuk.en ik lees dat daar niet over te klagen valt.
    en dan je geweldige omgeving paradijselijk en aan t einde van t paradijs een smerig dorpje hoe is dat mogelijk. de ossekar met echte ossen ?wat voor drank met het plaatselijk stamhoofd ? wat een geweldige reis. op je terras(je) naar plaatselijke dans kijken. feest ben benieuwd naar de fotoos slaap lekker onder de klamboe. mam.