Khum Lanna - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu Khum Lanna - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu

Khum Lanna

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob en Heleen

22 Juli 2009 | Thailand, Chiang Rai

's morgens met een song tou opgehaald en na een uur of 2 kwamen we aan in Khum lanna. Daar waren we rond 1/2 elf. Khum Lanna wordt verkocht als een home stay, je logeert bij de mensen thuis. Nou, dit klopt niet helemaal bij de werkelijkheid. Op een mooie lokatie staan 2 typische thaise gebouwen met in de ene 6 gasten ruimtes en in de ander 4. Om er toch een home stay sausje aan te geven krijg je kook les. Alexander en ik hebben het vlees gemarineerd voor de BBQ voor de lunch. Aansluitend een rondleiding door de kruidentuin. Leuk om te doen, maar het kwam allemaal wat gemaakt over. In de loop van de middag kwam er nog een reizigster op Khum Lanna, Joanna uit Zwitserland, het frans talige stuk. Een mooie gelegenheid voor marjolein om haar franse lessen in praktijk te gaan brengen. Het resultaat was erg magertjes, we zouden bijna haar schoolgeld gaan terug halen.... 's avonds met zijn 5en weer kookles gehad. We hebben gemaakt: soep, curry, loempia's en vleesschotel. En het was nog goed te eten ook! Helaas zullen we het niet kunnen herhalen on Nederland, er zit voorlopig nog geen thaise avond in.... Wel hebben we een kookboekje gekregen, als iemand interesse heeft om eens te oefenen???
De gastruimte had net als in Lisa Lodge een douche, maar de heeft warm water! Heerlijk, want alleen koud is wel erg koud. Al is het buiten heel warm. Ik ben nu weer bij met typen van de missende dagen. Bedankt voor alle leuke reacties. Misschien dat er vannavond nog een mogelijkheid is om te schrijven. Morgen vliegen we terug naar bangkok, daarvoor moeten we vroeg op. Om 7 uur 's morgens worden we afgehaald. Uiteindelijk komen we in een floatel (een drijvend hotel in de jungle, vast heel touristisch) en je merkt vanzelf of ze daar een internet aansluiting hebben....

• 25 Juli 2009 - 06:49

Bob:

Opa, ik ben gisteren gestopt met schrijven omdat we (Marjolein en ik) helemaal werden lek geprikt door de muggen. De computer staat hier in de openlucht onder een afdakje... Vandaag wat berichten ingehaald...

• 25 Juli 2009 - 11:16

Mam:

grappig kinders de franse taal van marjolein maar bob jij kunt het vertalen haha vanbavond gaan papa en ik naar thais restaurant en wat zullen we dan aan jullie denken. we doen dan ook een beetje zelf.het halen en roosteren.
    en morgen weer naar bangkok. het woord alleen al drijvend hotel
    berichtje van marielle lig aan t strand en het hotel is precies zo als op de plaatjes. en dat was heel gaaf.
    annelies heeft gebeld en die genoten ook. de operatie van jj. is een 10 dagen uitgesteld en dat is jammer. hij hikt er dan tegen aan. jj is met rob en de boys in renesse en hebben het daar heel fijn. komen tot rust . bob ik heb al jullie babbels gelezen en gereageerd. heb het fijn en tot mails.

• 25 Juli 2009 - 11:26

Pa:

reactie op de drie verslagen.
    heel veel dank dat je over jullie hebt geschreven. en hieruit blijkt dat een ieder zich op vakantie eigenlijk net zo gedraagt als thuis, rustmomenten, puber, rust en zichzelf bewijzen.
    jammer dat de homestay niet datgene geeft dat je ervan had verwacht. kleine dissonantie in de reis. maar het maakt de reis er niet minder indrukwekkend om, zeker als je met zo'n gevaarte van een olifant te maken krijgt.
    voorlopig zijn jullie nog wel even onder de pannen.
    hoewel ik dus niet kan zien wat jullie zien, schrijf je het wel zo op dat ik er ook van kan genieten, dus blijf svp schrijven. en mochten ze bij het? de? floatel geen internet hebben, dan zorg je maar dat er een komt. haha
    en dan nu maar weer tot de volgende brief.