Kuching - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu Kuching - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu

Kuching

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bob en Heleen

15 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo Lezers en lezeressen.

Gisteren zijn we vertrokken van Batan Ai naar Kuching. Daar valt niet zoveel over te vertellen. 's morgens met de kinderen wezen zwemmen en om 12.15 uur de boot genomen naar de andere kant van het meer. Daar zou een taxi busje op ons staan wachten, maar die was aan de late kant. We hebben een half uurtje moeten wachten en Heleen was zo slim om ons allemaal naar een overkapping te dirigeren. Ze had de donkere wolken aan de horizon gezien en niet veel later kwam er een tropische bui. Waar ik zegge en schrijve 10 seconden in heb gestaan en meteen doornat was. Tjonge, wat komt er dan een boel water uit de hemel. Ondertussen was het busje aangekomen, had zijn pasagiers gelost en wij konden instappen. In de bus zat ook een canadese dame die in Denemarken woont. De rit begon rond 13.00 uur en rond 17.00 uur waren we in het Hilton van Kuching. Na weer wat gemodder en gezeur hadden we een kamer voor ons 4-en.

Volgens het weerbericht van vandaag zou het kunnen gaan regenen aan het eind van de dag. Vanmorgen eerst lekker rustig aangedaan, kinderen laten zwemmen en om 1/2 12 zijn we de stad kuching in gegaan. Lekker wezen shoppen. Gewoon gezellig, warm, interessant, kleurrijk, etc. 's middags -op verzoek van de kinderen- geluncht bij Mac Donalds. We hebben een paar leuke souvenirs op de kop getikt. Ik zit nu in een t-shirt te typen, van 1,10 euro. Hij past en ik vind hem nog leuk ook! Tegen 4-en weer in de hotel kamer en weer naar het zwembad. Alexander wilde heel graag een keer in bad en dat heeft hij vanmiddag dan ook gedaan.

Vanavond uit eten geweest op het dak van een parkeer garage. Lijkt op een amerikaans food court, allemaal tentjes met eten. Deze zijn allemaal gespecialiseerd in vis. Voor 12,5 euro (60 ringgid) hebben we heerlijk zitten eten en drinken.

Morgen vliegen we naar Kuala Lumpur, en gaan we daar naar een hotel. Volgens de lokale Borneo krant is er geen hotelkamer meer te vinden in KL omdat er een of ander Tattoo evenement is. Tattoo betekend wat anders dan waar wij het van kennen. Er komen veel arabieren op af en ook verschillende leger eenheden gaan er naar toe. We zullen wel zien, ons hotel is al maanden geleden gereserveerd, we verwachten geen problemen.

Hoe gaat het in Nederland? En hoe gaat het met de andere vakantie gangers?

Groeten,

4tal de ruiter.

• 15 Augustus 2007 - 18:13

Henk:

Goed dat je zo'n slimme vrouw bij je hebt. Die behoedt jullie allemaal voor een enorme plensbui. Maar nu je zo'n bui hebt gezien, kun je je misschien ook voorstellen waarom regen daar veel gevaarlijker is dan hier. Je moet niet van die dure uitgaven doen, 1.10 euro, je gooit wat geld over de balk. Was die 12,5 euro eten voor één persoon of voor jullie vieren. Als je terugkomt moet je ons wel vertellen waar Tattoo voor staat.
    Annelies, Tom en Erik hebben een plaatsje op de gemeentecamping in de buurt van waar ze naar toe wilden. Ze hebben tropische temperaturen, het begint 's morgens met 25 graden.
    Wij gaan van vrijdag tot maandag naar Millingen.
    Goede vlucht morgen
    Liefs en kus, Pa

• 15 Augustus 2007 - 18:43

Mam:

hallo vacantiegangers, lekker zo'n buitje een aparte does (douche) alexander ook ff in de regen geweest ?? in ieder geval mooi meegemaakt. hoop voor jullie dat het eenmalig was. ( is) spannend of je je kamer die je gereserveerd hebt ook krijgt. marjolein bijna feest voor je, oma en opa denken de hele dag aan de jarige.

vandaag de plavuizen laten maken bij de verwarming was al 25 jaar kapot en was in 2 uur gemaakt. spannend kijk ik muit naar je volgend prachtig reisverslag. kus mam

• 15 Augustus 2007 - 19:20

Eef Alex:

hier in barneveld ook alles prima! krijgen morgen nieuwe auto! joeppie!!! een ford fiesta! weer een rede om snel af te rijden;)!! goeie reis, en tot snel,

en voor marjolein: ALVAST EEN HELE FIJNE VERJAAARDAG EN 11 VERJAARDAGSKUSJES VAN ONS!!!!
    Knuffelssssssss

• 16 Augustus 2007 - 10:00

Pa En Ma.:

Houden jullie morgen weer een feestdag voor Marjolein? Hopelijk hebben jullie geen problemen in het besproken hotel.Veel plezier verder.
    Liefs en kusjes van Pa en Ma.

• 16 Augustus 2007 - 14:20

Louise:

Tjeee, wat een verslag. Om jaloers op te worden. Als een van jullie niet meer wil, dan wil graag ruilen hoor. (grapje) Ik ben het met de verschillende reacties eens, het klinkt geweldig en de verhalen lezen zo leuk dat ik me kan voorstellen dat het niet onder woorden te brengen is hoe super het daar eigenlijk moet zijn.
    Ik ben ook erg benieuwd naar het volgend verslag.

Oja, tussen haakjes, Bob je weet toch dat je 3 september weer op kantoor wordt verwacht? Tegen die tijd hebben we je hulp weer heel hard nodig. Ik zeg dit niet om je vakantie humeur te verpesten, maar meer om je het idee te geven dat je hier toch wel onmisbaar bent. :D.
    Hier op kantoor gaat alles nog net goed, het afgelopen weekend had ik echt nodig om bij te komen. Je wilt niet weten hoeveel onplezierige verrassingen ik allemaal kreeg. Een verrassing is leuk, maar dan moeten ze wel leuk zijn. Haha.

Nou voor nu wens ik jullie nog heeel veeel plezier en blijf vooral met volle tuigen genieten.
    En voor Marjolein (ik lees dat je straks jarig bent): Van Harte gefeliciteerd! Dat je maar een leuke Maleisische verjaardag mag hebben. Laat je weten wat je gekregen hebt? Misschien is die extra doos bij de koffers toch voor jou ;)

• 16 Augustus 2007 - 17:33

Jan Jaap:

Dag Reisfamilie,

De vorige keer voerde ik een berichtje in dat late geweigerd werd omdat er spamwoorden in zaten. Hebben jullie dat nog gekregen?

Ik lees met aandacht over jullie avonturen en wetenswaardigheden. Hartstikke leuk en relaxed zo komt het allemaal over.

Hier in Nederland is het wat nattig maar de temperatuur is prima te doen. Morgen vertrekken we lekker naar Zeeland voor onze vakantie. Het boek is bijna uitvertaald. Dus dat voelt lekker. De bouwvergunning voor de serre is binnen en er dienen zich nu serieuze kopers voor het huis aan.

De gezondheid is maar zozo. Maar wel beter dan eerder en daar houden we lekker aan vast.

Veel liefs (kijken of deze mail wel door de beugel kan...)

• 16 Augustus 2007 - 17:34

De Boyzz Uit Utrecht:

Lieve Marjolein,

Van Harte! Leuk om in het buitenland jarig te zijn! Krijg je nu als eten lekkere pittige pindasoep....?

Liefs van ons allen,

Rob, Jim, Nijs en Jan Jaap

• 17 Augustus 2007 - 06:52

Harry En Marian:

Marjolein: GEFELICITEERD !
    Geweldig toch, om daar in zo'n mooie omgeving jarig te zijn ? Jullie maken er vast wel iets leuks van met z'n allen.

Veel plezier !

Harry en Marian

• 17 Augustus 2007 - 07:50

Mariska En Julia:

Hiep Hiep Hoera

Onze grote nicht is jarig.

Van harte gefeliciteerd.

Een knuffel en kus van Mariska en Julia

Ook gefeliciteerd namens onze papa en mama.

• 17 Augustus 2007 - 08:29

Oma:

vandaag op jouw verjaardag gaan opa en oma tot m aandag naar millingen we zouden al weg zijn maar het regent net als bij jullie een tropische bui. we wachten maar ff. heb je een fijne dag ?? beetje verwend ?? schrijf het maar als dat van papa mag. jullie hebt wel een gave vacantie. maandag lees ik weer jullie verslag geef alexander papa en mama een knufje dag love granny.

• 17 Augustus 2007 - 10:17

Opa:

Lieve Neilojram,

Ja, daar sta je even van te kijken. Ik heb het opgezocht in het woordenboek en zo luidt jouw naam in het Maleisisch. Als je goed je oor te luisteren had gelegd zou je mij ook een verjaardagslied hebben horen zingen. In het Maleisisch nog wel. Dan heet het Nevel ez laz gnal. De wijs is erg moeilijk. Ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad, zo zonder al die mensen die jou op zo'n grote afstand hebben gefeliciteerd. Ze vonden het jammer dat je niet thuis was. Ze hebben wel beloofd volgend jaar te komen en dan meteen het cadeau van dit jaar ook mee te nemen. Dat wordt dan dubbel feest.
    Dikke kus, Opa