Stadstour - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu Stadstour - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob en Heleen Ruiter - WaarBenJij.nu

Stadstour

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bob en Heleen

17 Augustus 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo Lezers en lezeressen.

Namens Marjolein bedankt voor alle felicitaties.

Laten we beginnen met de dag van gisteren. Ca 9 uur werden we van het hilton in Kuching afgehaald en naar het vliegveld gebracht. Er stond een rij voor de vliegtickets, maar we waren op tijd na het passeren van de douane op weg naar de gate. Met een boing 737 - 400 zijn we naar Kuala Lumpur gevlogen. Een rustige relaxte vlucht van 1u en 40 min. Op het vliegveld stond jimmy, onze chinese gids, op ons te wachten. Het was nog een uurtje in het busje en toen stonden we in het istana hotel. Je moet het maar eens opzoeken op internet. Een echt glamarous hotel. Grote lobby, goud wat er blinkt, marmer overal, dure auto's voor de deur. Gelukkig hebben we hier connected rooms, geen gezeur gehad.

We zijn eerst door kuala lumpur gaan wandelen en zijn in een mall terecht gekomen. Die was zo mega groot, dat kun je je niet voorstellen. Ik kon daar makkelijk in verdwaald raken. Na ruim een uur lopen hebben we misschien een kwart gezien. Aan de overkant was nog een mall, maar dan een voor de rijkere malei. Die was heel rustig en leuk om doorheen te lopen. Kuala Lumpur is een megapool, echt een grote stad met 2.5 mln inwoners. Heel druk en warm. Wederom, het wordt misschien saai voor de lezers, een leuke ervaring! Bij de pizza hut gegeten. Oke, dat was wat minder, zo een slechte service heb ik niet eerder meegemaakt. We kregen om de beurt het eten, de kinderen als laatste, er werd niet gebracht wat we besteld hadden en toen de kinderen halverwege waren wilde men het toetje al op tafel zette. Mega slecht. Maar, het eten was ok.

Daarna hebben de kinderen nog een uurtje gezwommen en toen naar bed.

Helaas werden ze vanmorgen om 04,00 uur wakker. Dat was toch wel iets te vroeg. Omdat Marjolein niet op de wekker keek, dacht ze dat het al veel later was en begon Alexander voor te lezen. Daar waren Heleen en ik het niet helemaal mee eens. Even later sliepen ze gelukkig weer.

Vanmorgen eerst Marjolein haar verjaardag gevierd, ontbeten en om 10.00 uur met jimmy mee. Het wordt een te lang verhaal om alles in dit berichtje te vertellen. Voor het gemak een overzicht van de KL rondrit:
1. Hindoestaanse tempel bezocht, in een rots. Meer dan 270 treden omhoog, tussen vele vele loslopende apen. Leuk
2. Batik fabriek, nou ja, een hele grote toeristen winkel waarin ook gebatikt werd.
3. Tinfabriek. Schijnt heel bekend te zijn, erg leuk en interessant om te zien wat ze van tin maken. Alles gebeurt met de hand en je loopt gewoon langs de mensen die de tinnen dingen maken.
4. Koninklijk palijs. Konden we niet in, alleen foto's gemaakt.
5. Chineese tempel. Voor het eerst van mijn leven in een chineese tempel geweest en onze gids was ook een chinees. Kon er leuk over vertellen.
6. Lunch in een vogel park. Tussen de toekans en de beo's en andere tropische vogels zitten lunchen in een mega volliere (hoe schrijf je dat eigenlijk?)
7. Independence plein. Op 31 augustus dit jaar is maleisie 50 jaar onafhankelijk. Je ziet nu al dat het hele land wordt opgemaakt voor een groot feest, Dit plein is daar een geod voorbeeld van.
8. Menara Tower. Op een hoogte van ca 270 meter hebben we over KL uitgekeken. Supermooi om te zien.
9. Cosmo's world mall. We hadden gelezen dat er een mall was met een achtbaan erin. Omdat het de verjaardag was van Marjolein wilden we daar eindigen. Ze is immers ons achtbaan monster. Rond een uur on 3 waren we daar. Op de 5e etage van de mall was de toegang van het pretpark. Meteen met Marjolein in de achtbaan geweest. Nog nooit in zo'n stoere snelle achtbaan gezeten. Echt tof!!!! Wauw, wat ging die spectaculair. En dan te bedenken dat we in een rollercoaster zitten op de 5e tot 7e etage van een winkelcentrum. Met daarnaast nog 10 tot 15 andere attracties. Zowel voor Alexander als voor Marjolein. Alexander heeft zich vooral goed vermaakt in de kinder bots auto's. (we hadden wel medelijden met de andere kinderen, die proberen alles en iedereen te ontwijken, maar onze zoon probeert overal tegen aan te botsen!)
In deze mall gegeten en met de monorail weer naar het hotel. En daar zit ik nu te typen. Ga vroeg slapen, want ik ben erg moe. (sorry voor de type fouten)

Morgen een reis dag, om 8 uur rijden we al weg voor een busrit van ca 4,5 uur en daarop volgend een boot tocht van ca 2,5 uur. Pas tegen vijfen zijn we op de volgende bestemming.

Dit was het voor vandaag, tot de volgende episode.

PS jammer dat het zo slecht weer is in Nederland, fijn dat Annelies, Erik en Tom lekker weer hebben.
Jan Jaap, succes met de verkoop van je huis, en veel plezier in renesse.
Louise, Egbert is eerder terug dan ik, dan is alles vast al opgelost. Vanaf maandag kunnen jullie het weer samen oppakken.

• 18 Augustus 2007 - 09:10

Pa En Ma :

Hallo luitjes.
    Fijn dat jullie het zo tof hadden op Marjoleins verjaardag. Maar als Alexander later zijn rijbewijs wil halen, zal hij toch niet moeten botsen. Maar ja, nu mag het nog.
    Op de Waterloweg gaat alles goed. De peren vallen nog gestaag verrot en aangevreten uit de boom. Veel plezier verder. Liefs en groetjes, pa en ma.